846, 847, 848, 849, 850 Påsk i sommarens tecken

Nu börjar påsken gå mot sitt slut. Det har varit helt underbara dagar under påsken. Solen har gjort sitt bästa och ett härligt högtryck har legat över stora delar av landet. Vi har kunnat tillbringa mycket av tiden utomhus.

Långfredagen gjorde vi den sedvanliga påskturen med syskon och respektive med Eckerölinjen, då vi åt ett gott påskbord med allt vad där fanns, vi hade dessutom en mycket trevlig resa och handlade lite i taxfreebutiken. Efter resan samlades vi i Herräng för en summering samt fikade och fick en och annan stänkare.

Påskafton tillbringade vi med samma syskon fast denna gång i Knivsta hos yngsta brodern och hans fru. De bjöd på en utsökt middag och härlig samvaro på deras altan.

Påskdagen hade vi sovmorgon och en dag helt på egen hand. Vi var mest i trädgården och pysslande och njöt av sol och värme. När middagen var avklarad återvände vi till stan.

Annandag påsk tog vi en långpromenad till centrum och gick utmed ån norrut till Lingon där vi fick en öl på deras uteservering i anslutning till ån. Helt underbart att kunna sitta ute och njuta i kortärmat, det var ju inte så förfärligt länge sedan vi hade en hel del snö kvar. Det blev buss tillbaka till Salabacke, där min käre make fixade en god GI-middag.

845 Vårstädat på landet

I fredags gick jag till frissan och fick håret både kortat och färgat, och denna gång är jag riktigt nöjd med resultatet.

Håller forttarande på med Cambridgedieten några dagar till och det känns väldigt bra. Kläderna stramar inte längre och jag känner mig piggare. På torsdag ska jag trappa ner och börja med att äta ett mål vanlig mat om dagen och resterande mål med drycker. Jag kommer att föja min käre makes Gi-diet som verkar helt OK. Ett nytt sätt att tänka bara och det krävs lite läsa och vana innan det flyter på kan jag tänka mig. Skulle gärna vilja slanka till mig lite till.

I fredags när jag var klar hos frissan (2,5 tim) så hämtade min käre make mig och vi fortsatte till landet, där all snö var borta på gården och fåglarna kvittrade för fullt. Under helgen har vi städat både ute och inne, tagit ut fiskarna till dammen, planterat lite blommor och njutit i solen. Inga nära grannar på plats denna helg.

Vårblommor i Herräng

838, 839, 840, 841, 842, 843, 844 Nu är nästan all snö borta

Varma men blåsiga dagar.

Dieten funkar bra, jag har beställt och fått drycker till två veckor till (inalles tre veckor), och resultatet hittills är gott.

I helgen har vi haft besök av härliga norrtäljebor. Vi har roat oss en del. Bl.a så tog vi buss till cenrum och promenad till Biotopia där vi såg en hel del djur, vi fikade där och en av oss gjorde sedan anmerad film - spännande. På väg hem köpte vi lite lördagsgodis till kvällen. Vi hann även göra ett besök i den närliggande lekparken.

Vi tillbringade kvällen i TV-soffan där vi kollade AFHV och skrattade läppen av oss.

Efter en välbehövlig vila gick vi upp och åt frukost och bakade muffins. Sedan var det dags för lekparken igen. Där finns lekredskap för alla åldrar och det passar ju bra när vi är så olika gamla.

När vi var nöjda med att leka i parken gick vi hem och åt lunch och sedan packades bilen full med säng, vagn, kuddar, kläder och en massa annat som kunde behövas under helgen. Därefter påbörjades hemfärden för barnen. Efter två km somnade den yngsta och efter 7 km somnade nummer två, den äldsta somnade efter Rimbo. De vuxna höll sig vakna hela vägen. Vid infarten till Norrtälje vaknade barnen som tyckte att resan gick fort!

Föräldrarna var glada att få tillbaka sina barn, men glada att fått sova ut efter den stora festen. Vi fikade innan vi återvände till en tyst lägenhet.

833, 834, 835, 836, 837 Våren och värmen på G

Nu är det fjärde dagen av Cambridge metoden där jag är hänvisad till ett antal (riktigt goda) drycker, som är tillredda av pulver med olika smaker blandade med varmt vatten, samt te och mera vatten. Endast 17 dagar kvar av kuren.  Det känns riktigt bra, jag är inte hungrig alls bara sugen på att äta äpplen! Lite tung i huvudet är jag, ungefär som när man dagen innan varit på hyfsad fest och får skylla sig själv, dock inte den västa festen, samma symptom som när jag fastar.

Igår var min käre make och jag på en mässa i Fyrishov för de som är 60+. Där presenterades bl.a. resor, synundersökningar, hörapparater, elmoppar, stolar och sköna sängar och en massa annat som dom tror att vi ”åldringar” ska nappa på. Vi kom hem med en massa kassar med broschyrer, nyckelband, pennor och karameller.

Efter mässar styrde vi kosan ut till kusten där min käre make bytte till sommardäck på bilen medan jag tittade på en film på TV, bra arbetsfördelning. Vi tog även en liten avstickare till Thun´s där jag köpte en ny handväska, den första för i år (det lär bli flera).