Rottneros

27 juni
Sol och enstaka moln.
Tvättstugan på morgonen. Fick låna tvättstuga och dotter till hjälp att starta maskinen. Härligt torkväder på vindan i vinden. Vi tog farväl av dottern som vi inte kommer att träffa mer här och nu, men förhoppningsvis i Uppsala till hösten.
 
 
Jag kan inte sluta att förundra mig över alla lupiner utmed vägarna, de är så vackra.
 
 
Vår Volvo tog oss på utflykt idag till Rottneros, som är en herrgård med en stor och väldigt fin park utanför Sunne.
 
För första gången i mitt liv utnyttjade jag pensionärspriset på inträdet, en märklig känsla. Vi gick runt i parken flera timmar och tittade på växter, skulpturer och dammar.
 
Parken består av olika avdelningar med olika teman. Det var många skulpturer i parkerna och mestadelen av dom var nakna. Jag kände att jag gärna skulle vilja virka eller sy kläder till dom, men det skulle nog vara lite väl svårt att få till i smyg.
 
 
En annorlunda trädgårdsinsallation.
 
Min käre make tyckte på det hela att parken var fin, men på några ställen skulle han nog vilja styra upp skötseln.
 
 
Ett fint vattenfall och en mäktig rododendron.
 
I en av delparkerna som var stor och rund med en damm i mitten där det var fyra skulpturer och flera fontäner spelades klassisk musik ur en dold högtalare. Det var fint att sitta där och vila sig och lyssna på den fina musiken.
 
 
När vi var nöjda med parkbesöket tog vi oss till Sunne där vi åt en sen lunch/tidig middag och promenerade lite i centrum. Promenaden avslutades med inköp av ketchup i Coop, det inköpet gick på 174 kr och blev en full kasse!!
 
Väl hemma i Olsäter tog vi ner den rena och torra tvätten, skönt att slippa behöva transportera skitiga lakan, men det är snart dags att byta till rent i sängarna igen.
 
När min kära arbetskamrat kom hem från jobbet blev det kaffe/te och en glass. Sedan en långpromenad tillsammans med en granne. Vi gick över gärden, genom skogar och på en del vägar också. Det var både trevlig och nyttigt.
 
Sedan blev det visning av deras båt- och badplats vid sjön Visten och med  hunden som doppade tårna.
 
Vi har blvit visade ett vackert landskap och mycket väl omhändertagna av familjen, Tack så mycket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0