Regn, regn

25 juni
Idag fyller ett barnbarn 11 år. vi har firat tidigare men grattade per telefon idag. Grattis igen.
 
Värsta regnvädret idag. Det började redan i natt och har regnat hela dagen. Dessutom är det ganska kallt och har blåst kraftigt vilket påverkade vårt förtält som hade en tendens att lyfta när vinden tog i som mest. Vi gjorde exra förankringar i tältet av tvättlina som vi fäste i husvagnen. Vad jag har hört så har det regnat kraftigt i stort sett hela landet.
 
Vi satt i husvagnen stora delar av dagen.
 
Utsikt över vår sjötomt genom husvagnsfönstret
 
Det var ju den 25.e, lön och räkningar som skulle betalas. Det är ju fantastiskt med den moderna tekniken - att var man än är, så går det bra att göra av med pengar. Min kära syster som har hand om posten hemma har snällt scannat in posten som ska åtgärdas. De flesta fakturor får vi som e-faktura, mejl eller autogiro vilket är smidigt när man är på resande fot (husvagn då).
 
Vi tog en biltur in till stan för att köpa lite proviant, det verkar som vi ofta provianterar men vi har inte så stort utrymme att förvara livsmedel på, så nu vet du varför.
 
Resten av dagen tillbringade vi i husvagnen, min käre make läste och löste korsord och ibland fick han gå ut och fixa säkringen i elstolpen. Den tålde inte både värmepanna och sprisplatta. Själv satt jag vid datorn och rippade ljudböcker, berätta inte det för någon!
 
Nu är klockan strax 23 och det har slutat regna och blåsten har avtagit.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0