Norge och Fjällbacka

29 juni

Sol men mestadels mulet, några regnstänk och en hiskelig blåst

 

När vi åt frukost kom två vänliga män och ville ha betalt för campingplatsen. Det var en idrottsförening som skötte platsen och dom hade ingen bemanning utan kom någon gång per dag och inkasserade avgiften. De går ju bra så också.

 

Vi packade ihop våra grejor och åkte vidare mot Halden! Ja jag skrev rätt, vi tänkte faktiskt åka in i Norge för att kunna åka över Svinesundsbron och titta på utsikten.

 

Utsikten var hisnande, tyvärr regnade det en skvätt när vi åkte över bron. Jag trodde nog att det skulle finnas en parkering vid något av brofästena, så det skulle gå att stanna och kolla mera, men det kunde vi inte se någon. Men det fanns ju på den gamla bron, eller?

 

Lunchen intog vi i husvagnen på en parkering.

 

Efter att ha kollat på kartan, nätet och i naturen bestämde vi oss för en camping i Fjällbacka, jag ringde och bokade plats för tre nätter. När vi anlände blev vi anvisade en plats som inte såg så kul ut tyckte till och med värden, så han fixade snabbt en ny plats som blev vår.

 

 

Min käre make tyckte i motsats till mig att vi skulle vänta med att sätta upp förtältet pga blåsten. Som tur var insåg till och med jag att det skulle kännas oroligt att tältet uppsatt. Vi såg på granntälten som såg ut att vilja lyfta när som helst, och bestämde enligt makens önskemål.

 

När vi hade installerat oss och blivit visade var vi kunde hitta toa, dusch och alla andra faciliteter så tog vi bilen och åkte ner till Fjällbacka en sväng (ska titta mer imorgon), och sedan vidare via den vackra kustvägen till Grebbestad.

 

Vi parkerade bilen och gick runt och kollade hamnen och lite butiker. Plötsligt blev jag sugen på pizza vilket var länge sedan jag åt. Tänkt och gjort så gick vi in på en restaurang och åt varsin pizza. Innan vi åkte tillbaka till campingen var vi in på Coop och handlade mat till några måltider. En av mina kära bröder ringde och bjöd oss hem till sig, vi kommer att träffas om några dagar i Lysekil.

 

Det blev en TV-kväll i husvagnen som skakade av den kraftiga blåsten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0