Mellandag regn och sol

1 juli
Regn, sol, blåst
 
En mellandag trodde vi först. Det skulle ju regna hela dagen och vi var förberedda på att roa oss inomhus idag. Men tji fick vi, regnet upphörde i trettontiden : )

 

Min käre make löste några korsord och jag tillverkade taklucks- och tv-antennslarm! Man vill ju inte åka iväg med takluckan öppen eller TV-antennen uppe, därför har jag tillverkat några larm. Larmen består av virkade remsor med en likaså virkad blomma i ena änden, i den andra änden finns en ögla som fästs i takluckan alternativt TV-antennstången. Vid avresa kollas om blommorna är framme. Är blommorna framme åtgärdas lucka/antenn för färd. Blomman vid takluckan åker fram automatiskt när takluckan öppnas. Blomman till TV-antennen måste tas fram manuellt.

 


Jag måste erkänna att vi har lite problem med regnet. Det är en diffus läcka någonstans på framrutan på husvagnen och efter varje ordentlig regnskur har vi blöt gardin på styrbord sida alltså höger på land. Det har varit svårt att lokalisera var fukten kommer ifrån. Men idag kom, Sherlock Homes hit och gjorde en ordentlig undersökning och konstaterade att fukten kommer från ovansidan av rutan. Nu är det lättare att åtgärda för oss, vilken tur att han dök upp är på campingen. Tills vi kommer hem igen kan vi sätta för en tygkappa vid denna typ av väderlek, man kan undra varför det heter lek förresten, det är ju inte alltid en lek!
 
När solen återvände tog vi bilen och körde till Hamburgsund där vi parkerade bilen och gick en runda i hamnen. Min käre make köpte glass åt oss på Turistinformationen där vi i vanlig ordning plockade åt oss någon karta och broschyrer över området.   

Som i alla de här senaste turistorterna vi varit i så finns massor av klädesaffärer med märkeskläder och likaså inredningsbutiker samt en och annan "antikaffär" och inte att förglömma en hel del pubar och restauranger. Det gällde även Hamburgsund. Som de flesta andra turister kollade vi lite i affärerna innan vi återvände till campingen.

 

Så här parkerar posten i Hamburgsund!

 

Middagen bestod idag av rester från midsommar dvs.  sill, potatis och gravad lax.

På kvällskvisten gick vi runt campingen samt en promenad till något som kallas för ”utsikten” där vi på ett berg såg väldigt långt.

 

Fotboll avslutade kvällen, Spanien – Italien.




Kommentarer
Postat av: Tinna

Hej kära faster!
Det där med takluckelarm låter som en superidé, det måste jag fixa, det var nära att vi åkte från Askersund med två luckor öppna i ösregnet...
Ses snart hoppas jag!

Kram!

Svar: Kära brorsdotter, klart du behöver ett larm, ska se om jag kan fixa ett åt dig
Lena

2012-07-02 @ 11:30:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0