Falun - Leksand

20 juni

Sol från en klar himmel.
Vi var lite övermodiga igår kväll, det var varmt inne så vi satte inte på någon värme. Eftersom vi inte har någon "landström" så måste vi köra gasolvärme, vilket vi struntade i. Men det blev kallt i natt, jag märkte inte det men min käre make vaknade och såg att det var bara 12 grader inne (jag tror han ljuger) och satt därför på värmen, så det var varmt och gott när jag vaknade (puss).
 
Något annat som jag underlät på kvällen var att ladda min iPhon, det var godtagbar kapacitet på kvällen, men på morgonen var batteriet helt urdraget och jag konstaterade att det berodde på att (en annan av mina leksakaker) iPaden var kopplad mot iPhonen och hade på den vägen dragit ur batteriet. Nu har jag lärt mig det. Det kändes vilset att vara utan den tills vi kom iväg med bilen och den laddade igen. Den är ju så bra att kolla vägar på, hemsidor och anna information jag vill ha när vi reser mot ett nytt mål.
 
Navigatorn ställdes in på Leksand och Västanviksbadets Camping där vi hade förbokta fram till söndag.
 
Vi blev välkomnade och fick några platser att välja på. Efter en sväng på området bestämde vi oss för plats 19 som låg bra till, nära till det mesta.
 
 
Husvagnen placerades och förtältet monterades. Det gick lite snabbare den här gången när vi tog momenten i en annan och bättre ordning. Förtältsmattan passade och det blev så fint.
 
 
När det var klart tog vi bilen och åkte in till Leksand och köpte lite mat, det börjar bli tomt i skåpen.
 
Vi hade en skön kväll på campingen i vårt öppnade förtält och med en promenad i omgivningen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0