997 Nu är vi på G

14-15 juni

Torsdag eftermiddag, min käre make hämtade i stan som lovat och vi styrde kosan mot Herräng. Husvagnen packades nästan proppfull med kläder, mat och nöjen. Min käre make hade tidigare hämtat sonens campingbord som vi ev. ska överta. Det är ett fiffigt, hopfällbart bord i aluminium med svarta lameller som tar liten plats och jag tror nog att vi behåller det. Troligen kommer det att synas på någon bild framöver när vi fotar någon sittning.

Vi tog sedan en TV-kväll i soffan, den sista på länge. Vi får packa det sista imorgon.
Vilket vi gjorde. Många turer mellan stuga och husvagn. Det här måste med och det här behöver vi inte, så jag bar både till och från husvagn. Efter en stadig frukost och en dusch så drog vi då äntligen iväg med vår husvagn mot .... Sala.
Det låter ju då ganska exotiskt eller hur?

Nu är det så att jag aldrig har sett, eller varit i Sala silvergruva. Det måste åtgärdas.
Vi stannade till i Stenhagen Uppsala där vi tankade för under 14 kr/lit vilket var länge sedan, jag inhandlade dessutom en liter svenska jordgubbar som jag slukade samtidigt som min käre make blinkade.

Det var inte långt till Sala. Under färden kollade jag ev campingar i trakten och hittade en som låg ganska centralt. Det var Missionskyrkan som upplät några platser på sin gräsplan.
Vi ställde upp vagnen och monterade vårt nya förtäljt för första gången. Vi var väldigt glada att vi var själva på campingen just då. Det tog inte en kvart som det stod i reklamen, det tog nog snarare en timme, dessutom var en av "pinnarna" defekt upptäckte vi till slut och måste antingen bytas ut eller justeras för att kunna användas, (skit också) som min svåger säger - man får vad man betalar för.
 


Jag ringde gruvan och bokade en visning nästa dag, det ska bli spännande.

Vi fick varsin vevsup i form av en öl, därefter tog vi en promenad in till city. Det tog oss drygt två timmar att komma till centrum, köpa några kex och ta oss tillbaka till campingen. Det berodde inte enbart på sträckan utan även på två irrande turister!!
Lyckligt hemkomna till campingen åt vi kex och ost, ställde in TVn och kollade Sverige - England.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0