Släktmöte i Kalmar

29 juli
Mulet och på eftermiddagen regn fram till kvällen. 
 
Tvättade det sista från tvättsäcken i husvagnen, och lyxade till det med torktumlare eftersom det var lovat regn till eftermiddagen. Erbjöd svägerskan att åka med och göra livsmedelsinköp, vilket hon gärna gjorde. 
 
Vi började med att åka till en stor bildelskedja där jag inte hittade det jag sökte, nämligen en förvaringshistoria som går att hänga på husvagnen i förtältet att förvara småsaker i. Får väl kolla på något annat ställe. Sedan hade vi vissa problem att hitta rätt väg till matvarustormarknaden, men till slut kom vi rätt och fyllde några matkassar med nödvändigheter.  
 
Lagom till middagen anlände min käre syster och svåger med sin fina husbil för att följa oss på resan någon vecka. Det har vi sett fram emot, och ska tillbringa tiden på Öland. De fick en plats nära vår husvagn. 

När vi ätit middag tillsammans gick vi över till min käre bror och svägerskas husvagn där vi fikade och umgicks till föräldrarna till barnbarnen återkom efter sin resa hem. Ja vi gick ju inte direkt utan fick en rapport hur resan och bröllopet varit. Vi lämnade sedan min käre bror och hans familj för att samla krafter inför morgondagen :)  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0