Lysekil

2 juli
Mycket regn och kraftig vind i natt, uppehåll blåsigt.

Packade ihop efter tre nätter i Fjällbacka och sedan åkte vi till min kära bror och hans familj i Lysekil.

Det tog mindre än en timme att komma dit kustvägen. När vi kom fram blev vi bjudna på en mycket god lunch. Husvagnen ställdes upp utanför deras hus på gatan.

Efter lite prat åkte vi till hamnen och hjälpte till att masta på min käre brors mellandotters båt. Det var kul att träffa familjen som ska gå Göta kanal med sin fina segelbåt. Vi fick med oss en kasse musslor hem från en musselodling vid hamnen.  Innan vi lämnade familjen blev det fika i båten.
 

Min käre bror med fru guidade oss en runda i stan med ett stopp vid gamla lotsutkiken/flottans män där man kan se över hela stan och långt ut till havs. Vi stannade till vid min käre brors yngsta dotters hem för att lämna färska musslor.   

När vi återvänt till huset togs musslorna om hand, de blev skrubbade och kokade i en stor kittel, sedan smörstekta med vitlök. Tillsammans med några goda ostar och bröd blev det en fin måltid. Musslorna var stora och gyllengula.

Min käre brors äldsta dotter med sitt yngsta barn kom över en stund för att hälsa på oss långväga gäster. 
Det blev en härlig dag tillsammans med min käre bror och delar av hans familj. 

Javisst ja, jag fick en del tvätt tvättad också som hänger ute över natten, hoppas vi slipper regn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0