Lata dagar i solen

26 juli
Varm och solig sommardag

Våra nya grannar kom på frukost i vårt förtält, ja dom hade faktiskt med sig varsin frukostbricka själva. Efter en lång sittning skildes vi åt. Dom skulle träffa sin dotter med familj och vi skulle slappa på stranden. 

Vi packade vår dramaten med badlakan och fika och tog en (lång) promenad till en udde som vi blev tipsade om, men tyvärr var den udden ganska igenvuxen, så vi gick tillbaka igen (lika långt) och valde vår vanliga lilla badö där det var trångt om saligheten. Men vi klämde ner oss mellan några andra soldyrkare och njöt av sommaren. Det blev några fikapauser och några sudoku innan jag blev angripen av två fästingar. Jag fattade vinken och tog med mig min käre make hem till vårt fästingfria förtält. 

Solen hade värmt upp husvagnen till en ganska hög temperatur så vi öppnade alla fönster och det blev korsdrag och lite svalare inomhus.  Jag gjorde en potatissallad till kvällens grillning hos min kära bror. Sedan njöt vi i skuggan av den härliga sommar som äntligen kommit. 

Till kvällens grillning hos våra grannar kom även brorsmellandottern med sin familj som just anlänt till Kalmar med sin segelbåt.  Det blev så klart en mycket lyckad kväll. Tack till alla inblandade.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0