Kalmar Slott

27 juli

Ännu en fin sommardag

 

Frukost hos oss idag också, min käre bror har inte fått någon elanslutning ännu, därför är det praktiskt att vi kokar ägg och kaffevatten. Efter frukost passade jag på att tvätta en omgång ljus fintvätt som jag hängde på baksidan av husvagnen och inne i förtältet. De andra flyttade min käre brors husvagn till en ny plats med el.

 

Medan den nya platsen boades in så åkte min käre make och jag till Kalmar slott där vi gick en guidad visning av stora delar av slottet bl.a. sovrum med lönngångar, frillans rum, matsalar, arbetsrum, kök och fängelsehålor. Det var mycket intressant. Vi stötte även på några släktingar som deltog i barnaktiviteter på borggården.

 

Innan vi återvände till campingen så köpte vi två skruvar som behövs för att flytta min sänglampa som sitter lite väl högt upp för att jag lätt ska kunna släcka den när jag ligger. Min käre brors mellandotter med familj kom till campingen och vi åt kvällsmat tillsammans innan de åkte hem på bröllop.

 

De två barnbarnen stannar kvar hos sin mormor och morfar över helgen. Det känns bra för oss att få umgås lite extra med barnen som vi inte träffar särskilt ofta annars. När det var dags för de korta att runda av för kvällen så skildes vi åt.

 

Tvätten var inte riktigt torr (dåligt torkväder idag) så vi fick ta in den och hänga upp på linor över sängarna. Sedan tog vi en liten promenad fram till restaurangen och lyssnade på en trubadur och drack en läsk (faktiskt). Klockan 22.00 började OS invigningen som vi tittade på några timmar innan vi kände att nu var det dags att sova.

 

Så här kan en enkel måltid se ut i husvagnen

 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0