Kalmar - Öland

25 juli
Sol och sommar

Jag började dagen med att leka kontor, det var dags att betala alla fakturor, som min kära syster har mejlat till mig den senaste tiden. Det blev några kronor över så vi kan fortsätta vår resa ett tag till. Tur att jag har sån bra hjälp av min kära lillY som scannrar in vår post och mejlar.
 
När kontorsarbetet var klart åt vi lite lunch och sedan iväg på rekognoseringresa till Öland. Tillsammans med min kära syster och svåger planerar vi att åka till Öland nästa vecka, därför kollar vi några campingplatser på södra halvan. 

Först kollade vi en som låg på västra sidan några mil söder om Färjestaden som verkade OK och sedan en som låg på östra sidan ytterligare längre söderut som också verkade bra med sandstrand och liten butik, men den låg nog lite väl långt bort från "pulsen". 

Den sista campingen vi kollade låg alldeles norr om bron och var helt fullbelagd för närvarande. Det kändes direkt att det inte var något för oss. Det gick inte heller att boka plats utan man skulle ringa dan innan och ställa sig i kö, vilket inte kändes så säkert när vi dessutom var två ekipage. Jag får nog kolla lite på sybern också.

När vi återvänt till campingen fick vi kärt besök och nya grannar några dagar, nämligen min kära storebror med fru. De ska assistera sin mellandotter med familj, som kommer med sin segelbåt. Det verkar bli rena släktmötet här...

En trevlig kväll med nya grannarna, kaffe, tårta och lite annat avslutade den fina dagen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0