Kalmar - Öland

30 juli
Mest sol
 
Nu var det dags att bryta upp från Kalmar och lämna min käre bror och hans familj. De skildes också åt, några seglade vidare söderut och några åkte vidare med sin bil och husvagn hemåt.
 
Vi tog ordentligt farväl och packade ihop alla grejor vi spritt ut. Alla lösa föremål lastsäkrades, jag känner mig som en flygvärdinna när jag kollar hyllor alla öppna ytor i husvagnen innan avfärd. Böcker läggs in i skåp, TVn hakas av och läggs i en säng, den fasta telefonen plockas ihop och läggs in i ett skåp, fruktskålen ställs i diskhon, färskvattendunken ställs på golvet, takluckor stängs och TV-antenn dras ner osv.
 
Det sker vissa aktiviteter utomhus också, såsom tömning av gråvatten och septiktank (vilket alltid sköts av min käre make) möbler och förtält ska packas ihop och elkablar ska rullas ihop och sist vevas stödhjul upp och vagnen hakas på dragkroken.
 
Plats var redan bokad på Tokenäs Camping på Öland. Det här är sista veckan på högsäsongen, så i fortsättningen behöver vi nog inte boka plats, det har redan glesnat på campingarna. Tokenäs Camping ligger i Byxelkrok på norra Öland.
 
Vägen till Byxelkrok gick över Alvar, genom skogar och småbyar och tog drygt en timme. Framme på campingen blev vi anvisade våra platser där vi packade upp allt igen och när vi var klara hade min käre syster lagat middag (lunchen frös inne idag) och det kändes lyxigt att bara sätta sig till bords och njuta.
 
Efter middagen tog vi en promenad till hamnen där vi bjöd oss på varsin öl/cider och sedan hem igen där den obligatoriska vevsupen väntade. Vi hängde i förtältet så länge vi orkade och sedan skildes för natten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0