Strandpromenad i Byxelkrok

8 augusti
Sol, blåsigt och på kvällen regn
 
 
Den här fina kvarnen står utanför vår campingplats.
 
Skönt att förtältet var nedtaget för natten var ruskigt blåsig. Det blev en lugn förmiddag i och runt husvagnen. Efter lunch gick vi en promenad utmed den fina stranden med de flata och rundslipade stenarna i skiftande färg och storlek.
 
 
Det är omöjligt att gå där utan att få med sig några fina stenar hem. Jag plockade några som kan passa till ett luffarschack.
 
 
Några segelbåtar kämpade i vinden både med och utan segel, det såg inte alltför behagligt ut i de höga vågorna. Framme i hamnen språkade vi med en besättningsman på forskningsfartyget Mimer som låg där Sedan blev det en sväng till puben, innan vi återvände hem, på den asfalterade vägen den här gången. Vi firade ett barnbarns födelsedag idag.
 
 
 
Grattis Amanda på din stora dag!
 
Ännu en avstickare blev det - tomt i skåpen igen så vi behövde lite livsmedel för några dagar. När vi släpat hem de tunga kassarna (vi och vi?) tog lättjan vid och korsorden åkte fram tillika solstolen.
 
Vi passade även på att duscha nu mitt på dagen när det inte var några köer. Ibland tävlar jag med mig själv att snåla på kronorna när jag duschar, men idag slösade jag ordentligt och det gick på hela fem enkronor! Som minst när jag tvättat håret också blir det tre enkronor. Jag föredrar annars femkronorsautomater även om det kan bli upp till tre stycken, men det blir mer vatten åt gången. Det allra bästa är ju fritt vatten såklart. Nu låter jag som ett riktigt miljösvin...
 
Det blev middag idag också, jag gjorde en pastagratäng i vår lilla Omniugn.
 
Nu är vi bara sex ekipage kvar på Stora fältet! som vår del av campingen heter. Det var säkert trettio ekipage (tält, husvagnar och husbilar) i förra veckan. Det verkar som att dom fyller på med nya campare på de andra områdena, som ligger närmare servicebyggnaderna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0