Kolmården

13 augusti
Solig dag

Nu har vi bestämt att vi ska lämna den här eftersatta campingen. Ingen städning i servicehuset under helgen, en campingvärd som är missnöjd med kommunen, många tomma husvagnar och en del suspekta campinggäster som bor här. Vi drar till något trevligare imorgon. Men det är faktiskt den första campingen som vi har full teckning på våra telefoner och bredband. Det kan också bero på att det inte är så många turister som trängs i etern numera.

Men först besökte vi Kolmården, vilket vi inte gjort på många, många år och aldrig utan barn. När vi var på Kolmården senast kunde man åka in på safari med egen bil, men numera åker man på safari med linbana över bl.a giraffer, björnar och lejon.
 
 
Väldigt avslappnade lejon, kolla hannen som ligger på rygg
 
För en som är höjdrädd var det inte helt bekvämt att åka med linbanan över trädtopparna, men när vi åkte längre ner kändes det helt OK och det gick att njuta av utsikten och alla djur.

Det var väldigt fascinerande med alla djur, de flesta verkade pigga och alerta. Vi stannade länge och kollade på flera platser. Några gibbonapor slängde sig fram och tillbaka i träden.   Några bockar stångades, en björn letade mat under vattnet. 
 
 

Vi åt en stadig tacolunch innan vi gick till Delfinariet som hade en häftig show regisserat av Markolio.
 

Jaa, så fick jag ju hjärnsläpp också, vet faktiskt inte vad som tog åt mig. Jag lurade med min käre make i bergochdalbanan, vilket jag inte har åkt på säkert 30 år om man räknar nyckelpigan på Gröna Lund, annars minst 40 år. Jag har alltid kännt mig så konsekvensmedveten och varit säker på att jag ska ramla ur eller att hela konstruktionen inte ska hålla en gång till. Jag ångrade tilltaget så gott som genast, men då var vi redan igång. Nej fy f-n aldrig mera att jag utsätter mig för något liknande.

Dagen på Kolmården var mycket trevlig och intressant trots inträde hutlösa 395 kr per person och parkering 50 kr.  

Kommentarer
Postat av: Råttan

VA!?!??! Jag höll på att ramla av stolen!!! Snacka om hjärnsläpp (med tanke på hur du hanterade just nyckelpigan för 30 år sen...).

Iaf: grymt stolt över dig ömma moder!!!
Kramar

2012-08-15 @ 10:26:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0