Himmelstalund Norrköping

10 augusti
Mest sol men en del regn

Idag lämnade vi Öland för att dra oss hemöver så småningom. Det var endast tre husvagnar kvar på på Stora fältet när vi lämnat.  Eftersom vi legat så länge fick vi en frinatt och det tackar vi för. Faktiskt så mötte vi en hel del husbilar och husvagnar på väg norrut på Öland, så säsongen är inte helt slut ännu, såvida dom inte har en jättestor husbils- och husvagnsförvaring där någonstans...


Dagens etapp är nog den längsta hittills 34 mil, vårt mål var Himmelstalund i Norrköping. Lunchpaus i Timmernabben på en rastplats vid sjön. Min chef ringde då och påminde mig om att vi borde planera hösten och vi bokade ett möte den 3 september, hjälp det är ju snart ju. Jag får nog börja öva att komma upp på morgonen, nej det ordnar sig nog.

Väldigt tråkig väg E22 från Kalmar och norrut, tur att man har trevligt sällskap. Det var ganska mycket trafik, men vi kom på att det var fredag och det brukar ju vara en hel del folk på vägarna i veckosluten.

När vi kom fram till Norrköping hade vi en dispyt med vår navigator (igen) men min kära iPhon hjälpte oss så vi hittade fram till slut, vi fick som vanligt se lite mer än planerat.

Campingen var obemannad med vi blev uppmanade av en lapp på dörren att ta för oss. Vi valde ut en plats som såg plan ut och skaffade oss kvällssol. Det blev en sen eftermiddagsfika utanför husvagnen i solen. Vi tvekade länge om vi skulle sätta upp förtältet när vi var oincheckade, men till slut blev det förtält i alla fall. Det bli mer ombonat och möblerna kan stå kvar trots att det regnar (vilket det råkar göra ibland).
 
En varmluftbalong startade intill camping och flög rakt över oss. Det var länge sedan jag såg en varmluftballong och ännu längre sedan jag åkte med i en sådan.
 

Min käre make fixade en god middag och sedan blev det handboll för hela slanten, och ja, -vi vann och gick till final. Vi får möta Frankrike på söndag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0