Börda och Byxelkrok

31 juli
Sol, blåsigt och regnskurar

Vad ska vi göra idag, undrade vi vid frukosten. Det blåste för mycket för att ligga på stranden tyckte vi. Det blev istället en liten runda till "fyndaffärer" sådana som det finns en massa här på norra Öland. Det blev Sågen, Bödas NK, Valles och några loppisar. En del småsaker fick vi allt med oss hem. Lunchen intog vi i Bödas hamn och då började det regna och vinden tilltog.

När vi återvände till campingen sken solen igen som om inget hade hänt. Men eftersom vårt förtält lämnades öppet av oss hade vi fått in en massa regn som vi fick jobba lite med för att avlägsna. Eftersom vi är så smarta som har en presenning under mattan för att inte fukten ska tränga upp så trängde den inte ner heller! 

Vi fick sedan en kasse med post som kommit under vår bortavaro levererad av min kära syster. Det tog någon timme att sortera i olika högar -spara, -slänga och -läsa sedan.  

Det kom en riktigt ordentlig regnskur igen och strömmen gick när jag höll på med middagen, det var tydligen ett större fel för alla i området var utan el och kom ur sina mobila hem och kollade sin säkring. En redig karl tog kommandot och sa -jag går till receptionen och säger till! ...och efter en stund hade vi alla el igen och kunde koka vår potatis. Min käre make föreslog att vi skulle använda gasspisen istället så vår mat var redan klar då.  

Vi åt vår goda laxgryta i vårt förtält och blev sittande där med kaffe, drinkar och nötter till sent med våra kära campinggrannar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0