912, 913, 914, 91 5 Ensamma igen

Nu har tonårsflickan lämnat oss för att åter bo med sina kära föräldrar och syskon.

En kväll roade vi oss med att äta på MAX och gå på bio där vi såg en komedi som heter bridesmaids, vi skrattade båda och fick även någon tår i ögat. Vi har även köpt tyg och varit till tandläkaren

Håret växer och min nya frissa i Norrtälje hade ingen ledig tid annat än i slutet av oktober, så jag tvingades till annan frisör. Det finns en ny salong i nya Gränby Centrum som fick den stora äran (dom hade en ledig tid) att klippa mitt hår, vilket blev helt OK, kanske inte riktigt som jag tänkt mig, men det duger.

Helgen tillbringade vi på landet. Min käre make tog upp båten (så nu är det nog höst) och vi tjejer sydde två stycken linnen i olika modeller till tonåringen. Vi fick även besök av min kära dotter med två barnbarn och en hund. Det blev kladdkaka och grillmiddag


Ett nytt linne 

På söndagen åkte vi till Noor slott i Knivsta där min kära bror och hans fru bjöd på 66-årskalas i ett vackert tält i trädgården. Vi tog en promenad i parken och bjöds sedan en god sallad och bröd samt kaffe och tårta. Barnen och de unga deltagarna spelade fotboll och vi äldre fick en guidad tur på slottet. Trevlig avslutning på helgen.


Födelsebarnet med fru hälsar oss välkomna


De finaste tältet jag sett

Jag är inte riktigt klar med flytten av kontor på jobbet ännu, det är lite av mina saker kvar på det gamla och lite av den förra hyresgästens saker kvar på det nya.
Det är ju så att i det hela vill dom att vi ska jobba på som vanligt ;-)

Nu närmar sig syhelgen med stormsteg och jag har börjat plocka fram sånt som ska med till Källby. Vi ska bo på vandrarhemmet Kollängen där vi bott tidigare vilket underlättar packningen, vi vet vad som finns och vad vi kan behöva för ett behagligt boende.

 
Kollängens vandrarhem

Min kära syster ska köra denna gång (vi brukar turas) och vi ska hämta en annan kursdeltagare på järnvägsstationen eller Resecentrum som det heter numera. Hon bor på Muskö och har lång väg att åka men kommer att övernatta hos en släkting i Märsta. Vi planerar traditionsenligt att pausa i Örebro och kolla en tygaffär, det brukar alltid bli någon påse med därifrån. Nytt för i år är att vi tar med matsäck så slösar vi inte någon tid på att äta lunch i Örebro.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0