909, 910, 911 Husvagnar och husbilar

Tillsammans med min kära syster och svåger åkte min käre man och jag tidigt på lördagsmorgonen till Elmiamässan i Jönköping. Väl framme efter c:a 40 mil och en bensträckare blev vi anvisade en parkeringsplats en ganska lång promenad från själva mässområdet. Vi fikade och åt våra medhavda mackor innan vi äntrade mässan.

Mässan var gigantisk, där fanns alla modeller av husvagnar, husbilar, förtält och en massa nödvändiga och ev. onödiga tillbehör. Vi gick in i många av vagnarna och både provsatt och provlåg, öppnade dörrar och lådor, kommenterade val av textilier och träslag. En rast med fika och lite vila av fötter och ben kändes behövligt efter några timmar, men sittplatserna var upptagna så det blev en ståfika.

Vi fantiserade om resor med husbil/husvagn. Med andra ord en riktigt härlig dag. Min kära syster köpte en skärbräda! och några spännband och jag köpte ett par foppatofflor! Men det vi köpte med ögonen gick inte att bära hem.

Sen eftermiddag styrde vi mot hemmen igen med ett middagsavbrott i Nyköping. Hemma igen efter ytterligare 40 mil, trötta men nöjda med massor av broschyrer att läsa i soffan.

Lite fakta om

Elmia Husvagn Husbil 2011:

Antal besökare: 35 554
Antal utställare: 136
Utställningsyta: 29 198

Den här veckan med start i söndags är vi tonårsföräldrar igen. Ett barnbarn bor hos oss under tiden föräldrarna har en välförtjänt solsemester vid medelhavet. Vi har gjort iordning en hörna i vardagsrummet med säng och arbetsbord och bra belysning om det skulle bli lite plugga av. Vi satt även upp ett draperi i dörrhålet så det blir lite avskilt.

Idag har jag bytt kontorsrum på jobbet. Jag har bott i samma rum i över 12 år så det var mycket att packa och mycket att slänga. Mitt nya rum är lite större, med sämre (men inte dålig) utsikt men närmare övriga kollegor och lunchrum. Jag ska försöka göra klart imorgon och jag tror att det blir riktigt bra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0