919, 920, 921 Långhelg igen

Vi började med denna långhelg med att åka ut till landet för att sätta på värme och vatten till tre glada tjejer som ska ha några trevliga dagar i enskildhet.

Det var ganska kallt och tog en stund innan det blev lagom varmt inomhus (utetemperaturen kunde vi inte påverka). Min käre make förberedde husvagnen för en sista tur denna säsong.

Efter att ha förvissat oss om att tjejgänget inte skulle sakna något så packade vi in våra för helgen nödvändiga tillhörigheter så som mat och kläder i husvagnen, på lördagsförmiddagen.

Husvagnen kopplades efer bilen och vi åkte iväg. Första stoppet på resan var Coop i Stenhagen där vi köpte ännu mera mat som vi behövde för helgen, vi tog även en lätt lunch på Mc Donalds innan vi fortsatte mot Västerås.

Vi letade oss fram till Västerås Mälarcamping http://www.nordiccamping.se/docs/mainobject.asp?fac=16 där vi checkade in både oss och min kära syster och svåger (som skulle anlända senare). Vilket dom till slut gjorde.

Campingen var mycket fräsch och fin. Vi turades om att bjuda varandra på mat och kaffe under dagarna. Lördagen tillbringade vi i centrala Västerås med några besök i diverse affärer. Vi fick med oss tyg  http://www.furulundsmodetyger.se/ , jacka till min käre make och en vas därifrån. Harrykassan bjöd på lunch på en trevlig restaurang. Vi tog en promenad på campingen innan mörkret föll.

Söndag förmiddag återvände vi till hemtrakten. Vi lämnade vår husvagn hos min kära syster och svåger som vänligt nog lät oss ställa vagnen på deras gård till på torsdag när den ska till verkstad. Vi hade ett härligt väder under vår minisemester.

Vi fortsatte sedan till landet där vi tog in trädgårdsmöblerna och ömtåliga blommor innan vi åkte till stan igen.

Måndagen bjöd på en liten shoppingrunda i stan, först Röda Korsets loppmarknad där jag hittade en liten fyrkantig glasvas som ska användas till ljuslykta. Därefter Jysk och sedan till Gränby Centrum där jag strosade omkring någon timme.

Måndagens aktiviteter avslutades med en härlig fotvård http://www.halsoterapeuten.se/sida11.html. Jag måste ju ha fina fötter till helgen när vi ska på Spa i Nådendal.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0