864 - 870 Ring ut det gamla och ring in det ”nya” typ iPhone

Nu har jag sagt upp det fasta telefonabonnemanget på landet och monterat ner kablar och utomhusförstärkaren.  Så befriande det känns att veta att dom som ringer hit måste ringa på våra mobiler som vi ju bär med oss nästan överallt (man vill ju vara nåbar).

Om någon timme kommer några barnbarn som ska var hos oss delvis tillsammans med sin mamma fram till söndag, det ser vi fram emot och har fyllt kylskåpet med sånt som vi tror att dom gillar. Jag tror inte att vi kommer att ha några problem med att roa oss de närmaste dagarna. Tyvärr verkar inte vädret bli så varm och härligt som man kan förvänta sig så här års, men det får duga som det blir.

Min käre make håller på att lägga sista handen på den sedan ett och ett halvt år sedan installerade luftvärmepumpen. Den är en välsignelse (både maken och värmen) och värmer snabbt upp stugan när vi anlänt. Trots det har jag eldat i öppna spisen idag, kanske mest för att bränna upp en massa papper som jag inte vill slänga någon annanstans. Jag hade samlat ihop en halv kasse med utrensade dokument från hemmakontoret.



Vi har med viss bävan ställt ut våra vinterförvarade pelargoner på altanen för att de ska acklimatisera sig för senare utplantering. Se hur fint vår rododendron blommar.

Jag har även investerat i en ny mixerstav. Jag hade att välja på att köpa en ny mixerstav eller hörselskydd till den gamla som låter så högt så ”grannarna bankar i väggen”. Vi besökte NetonNet igår där dom sålde pepsiburkar för 1 kr st, så vi köpte två flak som nu står i matkällaren och väntar på någon törstig. Och precis som elektronikföretaget förutspådde som köper alla minst ett flak samt något mer som lockar och det gjorde det ju…


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0