818 - 825 Hårfint och Vasalopp i soffan

I morse när jag vaknade gick jag upp och hämtade tidningen och kröp sedan ner i sängvärmen igen, slog på TVn och läste tidningen under tiden jag väntade på att Vasaloppet skulle starta. Den starten är för härlig med alla entusiastiska skidåkare som köar de första kilometrarna (ja – inte eliten förståss) för att sedan hasa iväg för att förhoppningsvis orka ända till Mora.

Senare under dagen kom mitt projektarbetande barnbarn för att göra klänningen klar, hon fick först en stadig frukost (kl 12.30) sen satte vi igång med de sista detaljerna för att klänningen skulle bli komplett. Det var lite justering nertill i ett sprund och sedan tyllblommor som skulle på plats. Klänningen blev så tuff och fin. Hon har varit så flitig med idéer och dokumentation, och sytt förståss.



I fredags gick jag till en ny frisör som heter Ciss (jag letar efter en bra ersättare till min gamla som gått i pension). Hon gjorde en radikal förändring av mitt hårbestånd, särskilt på längden. Vi fick en bra kontakt och jag tror att jag går dit igen när stubben har växt ut. Jag blir förskräckt varje gång jag ser mig i spegeln, har väl inte vant mig ännu men hoppas att jag gör det snart, ska ju visa mig på jobbet på tisdag.


Något osannolikt har hänt denna vecka. SOS Alarm kommer att avskeda 25 personer på två centraler. Detta på grund av att vi förlorade en upphandling avseende ambulansdirigering som kommer att utföras av en annan aktör från den 1 nov.  Min central är berörd och kommer från den 4 nov att endast ha en operatör i tjänst åt gången, vilket betyder att många tjänster vi utför idag kommer att flyttas till andra centraler då, bl.a. 112. För mig innebär det inte någon annan förändring än att jag inte får så många arbetskamrater som jag har idag, vi kommer bara att vara 2-3 personer på plats dagtid. Sorgligt för alla mina kollegor som inte får jobba kvar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0