Ett år till att lägga till handlingarna

Ännu en strålande härlig och solig långhelg börjar gå mot sitt slut.

Vi har haft tårtkalas med mina yngsta syskon och deras respektive samt mina kära barn och delar av deras familjer. Vädret gjorde sitt bästa för att vi skulle trivas ännu bättre.

Ett stort segel spändes upp i trädgården för att ge den skugga och svalka som kan kännas skönt en solig sommardag med temperatur upp emot +28.  Vi blev 14 personer och en hund och alla blev utfodrade med sval saft, kaffe, tårta, kakor, bullar och en del fick även några glas vin. Den minsta gossen parkerade sig vid kakfaten och försåg sig med godsakerna.


Det fanns plats både i sol och skugga


Barnen hade skattjakt och hittade en stor påse godis som räckte till oss alla. Den rara hunden gick runt och blev klappad.


Gästerna hade med sig presenter också

Fågelholk tillverkad av min kära yngsta bror


Hemgjort kakafat från min kära syster

Barnen och deras familjer avvek efter tårtkalaset och mina kära syskon med sina respektive stannade på middag som min käre make grillade. Hela dagen blev en trevlig tillställning med många skratt. Några av gästerna stannade över natten.  Kalaset avslutades med frukost i Café Lysekil där solen värmde skönt.

Fram på förmiddagen hördes muller, till att börja med på avstånd för att senare komma närmare med blixtar och regn (6mm) som final, vädret klarnade sedan upp efter ett par timmar för att bli klart och soligt igen. Ännu en härlig kväll på altan efter en skön promenad.

Just nu (måndag förmiddag) har vi avslutat en långpromenad för att kolla båten. Min käre make planerar att bygga ett nytt räcke till vår lilla altan och räknar nu ut virkesinköp som ska genomföras idag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0