874, 875, 876, 878, 879, 880 Ett svårt beslut

I lördags kollade min käre make och jag starten på årets postrodd från Grisslehamn till Eckerö på Åland. Ett gäng glada män och kvinnor i tidsenliga kläder och båtar fattade årorna och rodde i drygt fyra och en halvtimme över Ålands hav. Ja jag vet ju inte hur glada dom var när dom kom fram, jag såg ju bara starten. Det blåste för lite för att dom skulle kunna segla, så de kändes säkert i både armar och händer.

Efter starten tog vi en promenad fram till Marinan där det hålls loppis varje lördag under sommaren. Jag spenderade hela fem kronor på en pocketbok. Det är kul att titta både på grejor som är till salu och på folklivet.

På eftermiddagen sydde jag om en klänning till ett barnbarn som kommer att bli jättefin i den gröna blåsan. När jag satt i godan ro och fäste trådarna kom en helikopter in och flög runt mitt huvud, nej det var ingen helikopter men ett annat flygfä som, eftersom jag hade måttbandet framme, uppskattades till c:a 5 cm (gigantisk). Det var antingen en bålgeting eller någon sorts stekel??



Igår var jag på ett tuppewareparty vilket jag inte varit på 15-20 år. Det var min kära systers väninna som hade vänligheten att bjuda in mig. Hon bjöd på en god och matig sallad med gott bröd, kaffe och kakor, konsulenten bjöd på en demonstration av sina fiffiga produkter.  Jag köpte en lökhackare och en burk att koka ris eller liknande i mikron  och som premie fick vi varsitt salladsbestick och en liten burk med lock. Varorna kommer att levereras efter midsommar.



I förra veckan gjorde jag ett besök hos tandläkaren som lagade en trasig tand, vilket var ganska plågsamt både för min plånbok och mig. Idag besökte jag min gamla tandhygienist i Knivsta (som jag behållit sedan jag bodde i Knivsta) så nu är jag lagad och genomgången i truten för ett tag.

Idag har jag äntligen slagit till och köpt en matberedare. Det var ett svårt beslut…  Det finns sååå många modeller med den ena finessen bättre än den andra. Vad är det för funktioner man behöver, hur stor ska degbunken vara, behöver man en mixer, i vilken prisklass ska man ligga? Ja nu har jag i alla fall köpt en och det blev en Braun med degbunke, en stor och en liten mixer och med skiv- och strimmelskivor, ja se på bilden alla delar som följer med. De flesta större kedjorna hade rea just nu och med min fina iPhone kunde jag med en app jämföra priser och troligen hittade jag det bästa. Nu ska här bakas, mixas och skivas.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0