886, 887, 888, 889 Semester

Nu är tiden inne för årets sommarsemester. 

Torsdag  - hämtade min käre make mig på jobbet för att åka till Gamla Uppsala och hämta vår Kabi som drogs till Herräng. Transporten gick bra. Vi lastade av vagnen och åkte vidare till Norrtälje där vi hämtade en rar liten hund som ska bo hos oss några veckor, sedan till Uppsala igen för ytterligare en natt i stan.


Ett tydligt sommartecken

Fredag = städdag och tvättstugan i stan, skönt att ha rent och fint när vi kommer tillbaka hem efter semestern. Vi handlade en del mat och förberedde packningen till på lördag eftermiddag då vi åkte till Herräng igen, och denna gång för att stanna en längre tid.


Rosa leker på vår gård

Lördag - en långpromenad med Rosa innan vi åkte till min käre bror och svägerska som hade grillknyt i sin trädgård. Det var en trevlig tillställning med många släktingar och vänner. Vi bjöds en god fördrink med smultron och blåbär och det var dukat långbord och flera grillar stod i rad för att serva gästerna. När det var dags för femkampen var vi tyvärr tvungna att avvika för att rasta Rosa som var kvar i stan. Efter rastningen packade vi bilen full och åkte så äntligen till landet och den hägrande semestern.

Söndag, måndag - Husvagnen plockades ur och städades grundligt, gardiner sattes upp och sängkläder togs in. Lådor och skåp fylldes med nödvändiga husvagnstillbehör och en lång lista gjordes över saker som den behövs kompletteras med. Min käre make åkte till Hallstavik för att serva vår bil och därefter till Uppsala för att kolla sina fastigheter.

Nu är husvagnen så gott som resklar, den ska ”bara” rengöras på utsidan och så var det visst någon justering av bromsarna.

Dansarna är i full gång med sina kurser och man kan se dansare och deras bostäder (läs tält och husvagnar)i hela Herräng. Bara runt fotbollsplanen Malmen såg jag minst 50 små tält och ett tjugotal husvagnar. därutöver hundratals tält och husvagnar i anslutning till skolan.


Danskurstält och sovtält

Idag torsdag åker min käre make till Uppsala igen för att dels besöka sin tandläkare och dels kolla sina fastigheter. Samtidigt kollar han posten och tar med den till landet. Hunden och jag ska roa oss så gott vi kan under tiden. Det blev ingen långpromenad i alla fall. Vi solade nästan hela dagen. Dammen fick en rengöring och lite vattenbyte. Två maskiner tvätt hann vi också med i det fina torkvädret. Min käre make kom tillbaka på kvällskvisten och vi grillade lite middagsmat.

Nu ska vi kolla kronprinsessan Viktorias födelsedag på TV

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0