803, 804 Snö. snö, kyla och nu slask

Massor av snö har kommit och kallt har det varit. Men igår slog vädret om och det blev "varm"grader (tyvärr kan man tycka) med slask och takdropp som följd. Jag vaknade med ett ryck inatt av en smäll som jag trodde kom från grannens balkong som rasat ner, men det var stora isblock som ramlat ner från taket och landade utanför vår port, som tur var kom ingen till skada. Jag hade broddar på skorna när jag gick till jobbet imorse för att inte fara omkull på de isiga trotoarerna. Nu ser det inte landskapet lika vitt och fint ut längre.

I helgen som var har vi haft besök av vår gulliga hundflicka. Det är verkligen härligt att ha en så vänlig och glad besökare hos oss och som finner sånt nöje i att springa och hoppa i snön och som man bara blir glad av att se.

I söndags tog vi emot första priset i körtävlingen som vi deltog i före jul, det blev 20.000 kr som vi genast lämnade över till de hemlösa i Uppsala. Vi sjöng några låtar för publiken också. Det är så härligt att vara med i kören och jag ser verkligen fram emot körövningarna igen som börjar snart.

Nytt jobb - ja.
Nytt och nytt, det är mera nygammalt. Efter en stor omorganisation på vårt företag så upphörde många tjänster, däribland min. Jag blev erbjuden en tjänst som påminner om den som jag hade för c:a 10 år sedan, vilket innebär att mestadels syssla med ekonomi, men denna gång inte bara i mitt län utan för hela landet tillsammans med fyra andra glada "ekonomitanter". Det känns bra och jag ser fram emot det nya under mina sista år på företaget innan pension.

Fortfarande funkar mitt bredband inget vidare "felsökning pågår". Nu får dom lägga på ett kol annars byter jag leverantör!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0