810, 811 Mera snö, härligt, vi hinner nog få vår i år också

Ett barnbarn håller på med ett projekt till studentexamen där jag finns till hand med råd och dåd. Barnbarnet ska göra en brudklänning och en brudfrisyr. Vi handlade tyg och tillbehör i fredags samt satt delar av fredag och söndag med konstruktion och sömnad. Det känns som att vi har kommit en bra bit på vägen. Överdelen till klänningen är nästan klarsytt och kjolen är under konstruktion. Det kommer att bli en häftig ”blåsa”.


Bild kommer när kreationen är klar


Nu har kören satt igång för terminen och det känns sååå bra att få sjunga ut igen. Vi kommer att avsluta i mitten av maj med en konsert på JOHANNESHOV!!!! med Martin Stenmark som gästartist.


I söndags ville jag bli road och då tog min käre make mig med till Naturhistoriska riksmuseet där vi kollade in nordiska däggdjur, fåglar och fiskar samt en del småkryp som myror och maskar. Vi avslutade besöket med en undervattensfilm på Cosmonova. På väg hem blev det lunch i Upplands Väsby – sen var jag färdigroad.
 



Min kära syster och jag besökte den årliga distingsmarknaden i Uppsala under måndagen, där vi gick bland knallar av alla de slag, de sålde väskor, strumpor, munkar, korgar och fiffiga saker vi inte klarar oss utan och en hel massa andra saker. Några inköp blev det också för vår del - bl.a. en väska, nagelfilar av orsasten (det ni är grejor det) en muffinsform. När vi tyckte det räckte med att frysa, för det var väldigt kallt om fötterna, så tog vi bilen till IKEA där vi lunchade och fick med oss varsin kasse med saker som vi inte hade en aning om innan att vi behövde.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0