908 Fiskar igen runt fötterna

Det var en intressant upplevelse härom kvällen när jag besökte Uppsala Spa & Skönhetsvård http://www.uppsalaspa.se/ i Nya Gränby Centrum och fick mina fötter omhändertagna. Behandlingen kallas Fisk Spa och innebär att man sätter ner fötterna i ett kar där det kryllar av tandlösa “Garra Rufa” fiskar som försiktigt suger och knaprar bort alla döda hudceller och samtidigt skapar en lätt och avslappnande massage.



Känslan är lite kittlig men mycket behaglig och kan jämföras med att doppa fötterna i kolsyrat vatten eller Champagne (har aldrig doppat dom i champagne men kan tänka mig). Efter c:a 30 min hade fiskarna gjort sitt och nu var det massörens tur att ta sig an mina fötter. Jag fick en djupgående fotmassage med olja, och det hela avslutades med en dusch rosenvatten.

Mina fötter kändes som nya och jag gick på mina lätta babyfötter till bilen. Helhetsintrycket var mycket positivt, mina fötter är fortfarande mjuka, men å andra sidan är dom det för det mesta. Massagen är skön för stunden och gör förmodligen gott i längden. Slutsatsen är att jag är mycket nöjd men kanske inte gör den här behandlingen så ofta, för de pengarna (645 kr) kan jag få enbart massage/fotvård av en människa två gånger i stället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0