893, 894, 895, 896 Semestern slut för denna gång

Jag har haft en lång och skön semester både på landet och i husvagn. Den sista delen av semestern tillbringade vi i husvagnen tillsammans med syskon och svåger/svägerskor. Vi hade en trevlig syskonträff i Karlsborg där vi umgicks några dagar då vi åt gott, berättade historier, uppdaterade om oss själva, våra barn och barnbarn, vilka framtidsplaner vi har och lite vanligt struntprat.

Det är härlig att vara medlem i en stor familj där vi trivs med varandra och är hyfsat friska allihop, och att vi kan genomföra dessa träffar. Några bodde i husvagn, några i campingstuga och några i husbil. Vi hade tur (eller var det skicklighet av beställaren) och fick platserna intill varandra vilket var praktiskt så vi kunde mingla fritt med varandra. Vi promenerade en del i den vackra omgivningen.

Campingen ligger mellan Vättern och Bottensjön men ingen i sällskapet badade. En mycket uppskattad guidad tur i Karlsborgs fästning hann vi också med innan vi skildes för att redan se fram emot nästa gång vi ses.



Min kära syster och jag med våra kära män åkte vidare till Hjo där vi gjorde ett uppskattat besök på Hem och Hobby där vi gick någon timme och gjorde div. inköp, lunchade och åkte vidare mot Ulllllllared!

Vi anlände till Ullared sen eftermiddag, checkade in på deras camping, fikade och upptäckte att vi skulle hinna gå några varv på GeKås innan dom stängde för kvällen, vilket min kära syster och jag gjorde. Ett stort antal fynd gjorde vi innan det var dags att åka tillbaka till campingen och en sen middag. I stort sett hela nästa dag tillbringade vi inne på GeKås där vi fyllde en kundvagn med råge innan vi var nöjda och upptäckte att det kändes lite tomt att lämna butiken.

Grabbarna hade avvikit tidigare för en busstur till Falkenberg där de deltog i en uppskattad ölprovning. Vi sammanstrålade på kvällskvisten och åt lite ost och kex med vin. Innan vi lämnade Ullared nästa dag på förmiddagen gjorde vi en snabbvisit (20 min) på GeKås för lite komplettering medan grabbarna fixade lite med lyset på husvagnen.

Nu styrdes kosan till Gränna där vi skulle campa en natt, för att sedan åka vidare till Bergs slussar där vi åt en thailunch och kolla slussarna innan vi åkte vidare mot Trosa och deras camping vid havsbadet där vi tidigare bestämt att vi skulle sova den sista natten. Vi tog även en tur in till Trosa på kvällen där vi kollade ett stort gäng flotta amerikanare och veteranbilar som stod uppställda utmed gator och torg i stan.

Fredag morgon packade vi ihop och åkte mot våra respektive hem.

Samtliga campingplatser vi bott på har varit bra med rena och fräscha toaletter och trevlig personal. Vi kan rekommendera samtliga platser.

Motala http://www.furulid.se
Karlsborg  http://www.karlsborgscamping.se
Ullared http://www.gekas.se/Default.aspx?tabid=185
Gränna http://www.grannacamping.se
Trosa http://www.camping.se

Idag är min sista lediga dag så imorgon börjar allvaret igen. Det är helt ok att börja jobba igen och som mest kommer jag att ha en och endast en sommarsemester till i mitt liv. Sedan börjar den ständiga semesern.

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0