781, 782, 783, 784, 785, 786, 787 Sykurs igen

Nu har mitt barnbarn kommit hem från sjukhuset och vi ska besöka honom i kväll och kramas lite.

I helgen som var hade vi, min kära syster och jag (plus 5 st deltagare till och så Lisa förståss) kurs igen i Källby. Vi hade det så trevligt med de nya kurskamraterna. Det blev mycket både vad gäller produktion och inspiration. Vi bodde på vandrarhemmet Kollängen där vi var själva och fick varsit rum och till och med varsit badrum - lyxigt värre. Det är så härligt att resa med min kära syster, vi pratar om allt möjligt och smider olika planer på kläder vi vill sy, styling i våra hem mm.mm. till våra kära mäns förskräckelse, det brukar inte alltför sällan påverka deras fritid!

Väglaget var inte det bästa denna dag, det var fläckvis halka med många avåkningar under morgontimmarna. I Örebro gjorde vi sedvanligt stopp för tyginköp och lunch.

Det var perfekt syväder hela helgen med blåst och småregn. Vi sydde i stort sett hela tiden från fredag eftermiddag till söndag kväll med avbrott för mat, fika och sömn. Jag fick till två stycken snygga och välsittande BHar samt inköp av en hel del tyg och sybehör.

Vår syfröken är uppsagd från butiken/kurslokalen från jul vilket är problematiskt för den fortsatta verksamheten, men vi håller alla våra tummar att det löser sig och att vi kan fortsätta med våra kurshelger som är givande både produktivt och mentalt.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0