775, 776, 777, 778 Hemma på min gata i stan

Hemma på min gata i stan hittade jag en massa bilnummer.

I lördags var det dags för lite höststök, vi tog upp båten och plockade ur husvagnen för säsongen.



Här står båten nyss updragen ur havet och väntar på rengöring av vår båtskötare.

Husvagnen plockades ur och tömdes på div. vätskor, sängkläder och lite annat som vi tycker kan vara bra att ha.

Sängkläderna packades i en vacumpåse, dels för att ta mindre plats och dels för att inte ta åt sig av vinterhusvagnslukten.  En fantastisk uppfinning som är en stor kraftig plastpåse med zip-lås i ena kortsidan och en ventil mitt på där man med dammsugarens hjälp suger ur luften, smart. (Har även sådana i källaren i stan med täcken och kuddar = tar nästan ingen plats.)

 
Före                                                  Efter

Just nu är min käre make ute i ett villaområde i närheten där han lägger lappar i brevlådorna med information om vad han kan hjälpa dom med vad gäller trädgårdsskötsel, småreparationer och liknande. Vi får hoppas att många ringer så han får lite jobb i höst och vinter. Funderar faktisk att ringa själv för att...... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0