Som förgjort

Inte ett bilnummer så långt ögat kan se (jag är ju ganska närsynt och har dåligt mörkerseende). Jag ger inte upp - imorgon kommer nog den rätta bilen när jag går till jobbet.

Vi har nu blivit klara med gaderoben i sovrummet och resultatet blev mycket bra. Det blev dubbelt så god plats för hängade kläder vilket inte inkräktat på övrigt utrymme (magiskt). Vi fick även in TVn bakom skjutdörrarna, som ger ett lugnt intryck när man bara vill vila. De gamla byråerna åkte ut, men in igen igår när i stället våra gamla bokhyllor åkte ut, rena karusellen - men det här blev så bra. Det är ju förvaring som behövs. De mesta av böckerna åker ut eller ner i källaren.

Vi har skickat ut inbjudan till lilljulen i veckan och hoppas att många kommer till Staffangården i Knivsta och firar in julen tillsammans med oss.

Idag har jag börjat en fastekur och planerar att den ska pågå förhoppningsvis minst 10 dagar. Jag har vissa problem med värk som jag hoppas ska avta när kuren är över. Jag vet av erfarenhet att huvudvärk kommer snart och att jag kommer att frysa mycket, men det är bara att ta det lugnt och klä på sig lite extra, och om några dagar kommer det att kännas som att gå på moln (hoppas jag).

Jag har även varit och vaccinerat mig mot säsongsinfluensa och lunginflammation i dag efter jobbet, så nu är man rustad inför vinters många faror.

Just nu så snöar det ute och är -1 och jag ska krypa ner i TV-soffan för några timmars tittande. Halv åtta hos mig, Böda camping, Våra vänners liv och så Pensionäsjävlar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0