Första metaredagen - Folknykterhetsdagen

Inget stämmer med mig. Jag har inte fiskat idag och kommer att ta ett glas vin till kvällen.

Vi åkte ut till landet på förmiddagen efter en vända på matvaruhuset. Min käre make har ägnat sig åt trädgårdsskötsel idag vilket jag är tacksam över, jag vill ha en fin trädgård utan att bli jordig om händerna.

Jag har i stället ägnat mig åt rostfördrivning av en järnsäng/soffa som kommer att njutas i under härliga sommardagar på altanen.



Järnsängen är ärvd av min kära dotter. Sängen har stått utomhus några säsonger och blivit gnagd av tidens tand, men det ska repareras nu i helgen. Järnstommen ska även få en ny resårmadrass och massor av kuddar a´la Simon och Thomas. Madrassen ska jag köpa på lördag i samband med en resa till Knivsta där ett kalas äger rum, det ser jag fram emot.

Med oss ut till landet följde två stycken dammusslor som ska hjälpa till att hålla vattnet fint under sommaren. De vi köpte förra året glömdes kvar i dammen och frös ihäl och blev till slemhögar. Djurskyddsföreningen bör inte få reda på vårt "misstag".


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0