727 Drömmen gav 700.000 kronor

Äntligen har en dröm blivit uppfylld - jag har fått stå på en scen och sjunga. Inte vilken scen som helst, utan i Berwaldhallen tillsammans med Carolin af Ugglas, Uno Svenningsson och c:a fyrahundra andra körsångare. En helt fantastisk känsla att kraftfullt få sjunga härliga låtar med fin publik som applåderade så vi var "tvugna" att ta ett extranummer. Alla intäkter (700.000 kr för tre konserter) under dagen går till Stadsmissionens ungdomsarbete.

Efter konserten fick jag blommor av några barnbarn. Ett stort antal släktingar bevistade det hela. Vi hade bestämt att ha en picknick efter konserten i gröngräset på Gärdet. Men vi fick ombestämma oss, det blev picknick på vån 30 i Kaknästornet istället.

Under förra veckan var jag på Utö med arbetskamrater på en kombinerad utbildnings- och trivselresa i två dagar. Vi bodde på ett trevligt vandrarhem och hade det trevligt i största allmänhet med toppenväder.

Idag har jag äntligen fått träffa min "mirakeldoktor" som med mina symtom och sina undersökningar som grund ställt en ny diganos. Höftbesvären beror troligen på något från ryggen, han pratade om S1 (!??) och gav mig två sprutor i ryggradstrakten - svårt att se exakt var. Det känns lite bättre med att det kommer från ryggen faktiskt och inte från själva höften. Det kommer inte att vara några problem med att fortsätta mina långpromenader vilket jag tycker är härligt, dom är viktiga för mig. Det hela ska följas upp om två veckor och att ett resultat borde visa sig inom en vecka.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0