707, 708 Våren är i antågan

Till Er alla som tycker att vintern varit lång och borde ta slut omgående, titta på bilden som jag tog imorse när jag gick till jobbet. Där finns tydliga spår av solens värme i snödrivan.



Ge inte upp - solen tar lite snö varje dag och jag tror inte det står på innan tussilagon tittar fram.

Andra tecken på att våren är i antågan är
1. Folk börjar sitta ute och fika
2. Jag såg en man i shorts häromdagen
3. Dunjackan är för varm
4. Hundskiten börjar synas i resterna av snödrivorna
5. Vår och sommarkläderna har plockats fram i affärerna
6. Jag har lagt undan broddarna
7. .................................. du har säker noterat något vårtecken själv
8. Och på lördag är det VÅRDAGJÄMNINGEN



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0