737, 738, 739 Slut på arbetsveckan

Härligt att arbetsveckan har slutat för den här gången. Nu ska här göras vad som faller en in till måndag morgon.

Nu är äntligen systugan/gäststugan klar (bara några småsaker kvar, men det tar jag en annan gång). Det första som jag sydde var en hissgardin, så nu har jag gardiner till båda fönstren. Praktiskt med hissgardin för nattgästerna om dom vill  sova ostört från ex. solen.

Just nu sitter jag hemma i stan och väntar på ett barnbarn som ska tillbringa helgen med oss gamlingar. Det var visst någon klänning som ska sys klar, så det blir lite symaskin i alla fall. Var på det stora möbelvaruhuset i veckan och inhandlade lite tyg för att klä några stolar och kuddar som ska matcha det övriga textilinnehavet.



Jag har handlar mat till helgen nu efter jobbet och slank in på den stora växtbutiken där de sålde trädgårdshortensia för halva prisen. Vi hade en sådan för några år sedan och den var bara såååå jättefin hela sommaren, så nu hoppas jag på en repris. Dessutom slank det med några dammväxter så fiskarna blir glada, så får vi se vad min käre make säger.

I bilen ligger även ett stort betongfågelbad som min kära syster tillverkat med hjälp av betong (förstås) och ett rabarberblad, ska köra försiktigt så det inte spricker. Fågelbadet kommer nog att ligga i närheten avLysekil.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0