728, 729 Loppis och löss

I lördags deltog jag i en grannloppis i Norrtälje. Jag är ju inte granne precis men jag är en anhörig till en granne. Min kära dotter och hennes grannar ordnade en loppis i ett garage och en carport vid deras vändplan, perfekt läge men pissväder. Vi hade plockat ihop en massa saker som tog plats i våra hem men inte längre behövdes. Ungdommarna i grannskapet hade bakat och kokat kaffe som de sålde, herrarna grillade korv som vi matades med i regnet och kylan.
Jag sålde saker så att jag fick ihop till bensinpengar fram och tillbaka. Vi var alla vi gott mod och hade trots allt en trevlig dag i carporten.

 

Gröna små bladlöss har vi fått från ryssland i massor, dom sitter i träd och buskar, på bilen och allt annat som man hänger ut, inte alls så trevligt faktiskt.

Båten är sjösatt och husvagnen fixad för den första färden till Gamla Uppsala där vi kommer att bo helgen som kommer.

Nu ropar min käre make som vill bli friserad (gratis!!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0