745, 746, 747 Snart ut på havet

Det börjar dra ihop sig nu, på söndag drar vi iväg på kryssning i östersjön. Jag har börjat skriva packlista, prova och planera kläder och läsa på lite om städerna vi ska besöka och vad man kan göra ombord.

Nu har jag bara 3 arbetsdagar kvar till semestern som i år blir 4 veckor. Det ska verkligen bli skönt, jag undrar om man inte njuter mest innan semestern - sedan blir det ju nedräkning åt andra hållet.

En kväll i förra veckan tog jag en cykeltur till min kära syster där hon bjöd på social samvaro (jag är ju gräsänka)  och ett härligt pool-bad, samt följde med en bit hem så jag fick sällskap genom ett superhärligt landskap fram till tätorten.

Jag har köpt en klänning och sytt en som ska med på kryssningen, den mörka bör man med fördel ha ett linne under, som gör att den går att alternera med olika färger några kvällar, den ljusare kan kombineras med vita alt. svarta tights. Jag har även sytt en grönmönstrad tunika som också med fördel ska bäras tillsammans med ett linne.


Köp hos Åsa O Modekläder


Sydd i den nya systugan av tre olika tyger.

I lördags tog vi båten till Grisslehamn där vi kollade loppis, köpte en Harry boy (ingen vinst), kollade marknad i hamnen och köpte ett snyggt svart linne på Edblads (till den mörka klänningen ovan). Sedan blev det en kalkonhamburgare innan vi åkte hem i medvind.

Senare på kvällen cyklade vi ner till "centrum" för att kolla dansarna, se länk.  http://www.swingkatten.se/arkiv/camps/herrang/index.html 
Dansarna bor i tält och husvagnar och i stort sett överalt där man kan rulla ut en sovsäck.


Här är skolgården i Herräng.

När vi ändå var ute med cyklarna så tog vi en sväng ner till Marinan där min käre make bjöd på en cider innan vi åkte hem igen.



Utsikt från Puben i Herräng.

Helgen avslutades i Knivsta där en släkting bjöd på födelsedagsfika, Tack för det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0