Nu har vi gjort en fuling

Som stadsbo och utan garage så har man oftast numera en snöövertäckt och igenisad bil - så vida man inte gör som vi gjorde idag.

Min käre make tog bilen strax före kl 11.00 och körde till centrum där många av våra parkeringsgarage har gratis parkering på söndagar mellan 11 och 17. Han parkerade bilen i ett av garagen och tog sedan en promenad hem till värmen, så när klockan närmade sig halv fem tog jag en promenad till centrum och hämtade en isfri, varm och torr bil hem till vår pakering. Fin bil och varsin promenad. Det ska vi göra flera gånger.

Innan min käre make tog promanden hem från parkeringsgaraget lämnade han in en del gamla trasiga guldsmycken, små avkapade bitar från ringar och kedjor en gammal trasig guldklocka och kom hem flera tusen kronor rikare.



Jag var på syfestival med min kära syster igår och införskaffade några nya tygbitar. Ett blått tyg som jag sytt ett nattlinne av idag och ett benvitt och ett grönt trikåtyg som ska bli en polotröja och en klänning (någon gång).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0