Helt dagvill

Det är faktiskt onsdag idag, lite svårt att hålla koll numera (åldern?) vilken dag det är. Som tur är kan jag kolla i min iPhone. Måndag jobbdag, tisdag halv jobbdag, onsdag ledig, torsdag jobbdag, fredag min lediga dag - inte undra på att det känns konstigt - men härligt - jag gillar jobbfria dagar.

Idag har jag äntligen börjat spackla ovansidan på vår rumsbord som ska bli vit högblank. Benen och tidningshyllan till bordet är målade och klara. Ovansindan hade en del smårepor som jag inte vill ska synas, därför spacklingen idag. Snart ska jag slipa och förmodligen spackla en gång till innan målningen.



Idag blir vi förmodlingen innomhus hela dagen på grund av den rådande kylan, vi har -22 grader idag och det är inte så väldigt behagligt. Igår gick jag till jobbet i -16 och det kändes som gränsfall. Det är ju ganska svårt att klä in ansiktet med något värmande och samtidigt hitta dit man ska. Annars funkar det bra med varma kängor, långkalsonger och termobyxor, tjock jacka, kaninfodrad mössa och fårskinnshandskar, så länge man inte ramlar omkull, för då kan det nog bli problem att komma upp igen.

Min käre make och jag har ganska lätt att roa oss både inomhus och utomhus så det blir nog inte så tråkigt idag heller.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0