691, 692, 693, 694 Hemlösa

Nytillkomna läsare bör läsa inlägg som gjordes den 12 oktober 2009 så klarnar mycket.

Idag har vi varit ute på långpromenad trots kyla, och det var faktiskt skönt att vara ute ett tag. Det är ju trots allt klädseln som är avgörande för hur temperaturen känns.
 
Och appropå det så har vi samlat ihop en del varma kläder som vi i morgon ska leverera till Uppsalas hemlösa, som säkert inte har det för trevligt så här års. Det blev långkalsonger, vantar, halsdukar, mössor ett par varma kängor och en täckjacka. Vi brukar lämna lämpliga kläder till Grottan, som är ett ställe för hemlösa att värma sig, duscha och få lite varma kläder och frukost.

Nu har jag målat bordet två gånger och det blir ev. två gånger till med lite slip emellan. Jag ska lägga ut en bild när bordet är klart.

Min käre make sitter nu och väntar på att få ge mig fotmassage som betalning för att jag klipper hans hår - en bra deal tycker jag.

Ja jag kommer..............

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0