703, 704, 705 Gästbloggare Rosa

Min ordinarie familj har annat för sig denna helg och därför tar jag hand om mattmatte och hennes käre make. Det är en ganska ”annorlunda” familj. Bara två långa människor och inga korta. Dom gör så gott dom kan för att leka med mig men deras tålamod är inte så stort – dom ledsnar snart. Som tur är åkte vi till mattmattes helt underbara syster som hade tålamod att kasta hur många snöbollar som helst som jag fick jaga i snön, men hon är också yngre än mattmatte.

Annars när vi är ute och går våra promenader ska mattmatte envisas med att gå där det finns många bilar, hon samlar bilnummer, vad hon ska ha dom till fattar inte jag. Däremot att samla på gula snödrivor det är min melodi, här finns hur många som helst. Mattmatte gillar inte att jag ska hälsa på alla människor, hon tycker att jag uppför mig som Crocodile Dandy när han kom till storstan.

Mattmatte och hennes käre make tjatar om att jag ska ligga i deras säng också på natten, och det går ju an när det bara gäller en helg. Som tur är får jag kolla TVs OS-sändningar på kvällen vilket jag skulle ha saknat mest annars. Men nu börjar jag längta efter min ordinarie familj och särskilt de korta människorna som brukar leka med mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0