701, 702 Syfestival och massor av snö

I fredags åkte min kära syster och jag med bil till Älvsjö för att inspektera symässan. Det var busväder med snö och blåst vilket medförde en del halka. Vi (min kära syster) körde sakta och mitt på vägen vilket inte alla gjorde, en del körde fort och en del körde av vägen. Mässan var super med mycket fina tyger, garner, sybehör och en hel del intressanta idéer. Vi handlade en hel del och min kära syster vann båda grenarna.

Vi tävlar alltid på mässor. Gren 1 vinner den som handlar först och gren 2 vinner den som handlat mest i kronor, vi ska nog lägga till en gren till - gren 3 där den som handlar flest antal meter tyg vinner. Min kära syster vann båda grenarna, och förmodligen den tredje också om den funnits. Jag köpte några trikåtyger som ska bli barnkläder och några toppar. Det blev även garn till OS-mössan som alla ska ha nu. Den lilla lappen mitt fram har jag gjort i photoshop och skrivit ut på särskilt papper som jag pressat på tyg, klippt ur och sytt fast på mössan.



På kvällen bjöd min kära syster på födelsedagsfika tillsammans med sin familj, släkt och någon granne. Trevlig kväll med kaffe många kakor och tårta. Sedan hem och kollade lite OS-tävlingar,  skidor var det visst och någon vann en guldmedalj. Igår var jag inne nästan hela dagen sånär som på en tur till matvarulagret för veckoinköp, men det var så skitkallt ute så det räckte till med den stunden. Idag har jag varit inne hela dagen och bl.a. virkat.


Kommentarer
Postat av: Råttan

Ett: Jag har ju sagt att man inte ska köra MITT PÅ VÄGEN, hålla sig på höger sida ska man! :)

Två: Grymt snygg mössa, jag vet en kille som kommer att bli eld och lågor!

Kram

2010-02-22 @ 10:06:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0