697 Inte ute, Alla hjärtans dag

                                                        

Jo jag har varit inne hela helgen, inte på grund av att jag varit förkyld som många andra -nej jag har suttit vid datorn hela dagarna och redigerat film som är så jämrans kul så jag glömmer bort det mesta.

Det gäller att klippa så hårt som möjligt utan att innehållet försämras - långa filmer kan ju lätt bli tråkiga. (Det kan faktiskt korta också vara.)

Jag filmade en del i somras när vi hade syskonträff på landet och det är den filmen jag redigerat nu i helgen. Jag har klippt bort, lagt till stillbilder, musiksnuttar, text och ljudeffekter. Det som kan vara svårt är att till slut bestämma sig för att nu är den klar, man kan ju fila på filmen hur länge som helst.

Det är som att uppleva den långhelgen igen när jag spelar filmen igen och igen under redigeringen. Det hände en kul grej idag på eftermiddagen - jag fick ett SMS från min äldsta brors fru som önskade oss en fin alla hjärtans dag och jag fick för mig att vi nyss pratat med varandra, men det var ju i filmen.

Nu ska jag provbränna filmen




Kommentarer
Postat av: Marianne

Halloj faster!

Ska bli roligt att se filmen, blir säkert visning hos fadern när den släpps på marknaden! Vi tittar på filmen från farmor/mormor Sonia´s 90-årsdag, Annie och Jakob lär sig släktingarnas namn och vilka de är. Jakob pratar ofta om "farbror" Märta som är ängel nu.

Nu får jag återgå till kassaflödesanalyserna.. tenta på fredag omtenta på lördag... kunde gjort nåt roligare...



Kramkram Marianne

2010-02-15 @ 10:50:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0