755 -763 Semestern slut för denna gång

Nu har jag jobbat en vecka efter en härlig semester.
Som ni kan se har jag inte hunnit skriva så mycket på semestern, jag hade fullt sjå med att göra just inget särskilt.

För att nämna några höjdpunkter.
-Har suttit i systugan en del.
-Små utflykter med min kära make
-En dag i Barkarby med "råshopping"
-Och så förstås den årliga syskonträffen
Vi tog vårt pick och pack och åkte till min kära syster som bjudit in oss för att umgås en hel långhelg.
Fredag eftermiddag träffades vi alla och kramades och pratade om vad som hänt sedan vi hördes senast. Ett stort antal barnbarn har kommit till sedan förra träffen, vilket vi gladde oss åt.

Vi installerade oss i husvagnar och gästrum. Min kära syster bjöd på god middag och vi pratade tills vi inte orkade längre.

Nästa dag åkte vi till Gamla Uppsala Museum där vi vandrade runt och kollade gamla grejor, sedan hem för lunch och lite aktiviteter.

Någon läste en berättelse, vi hejade på "våra" sniglar som sprang på tid, vi fick köra fyrhjuling med vattentransport och det bjöds ett litet teaterstycke.
Därefter fortsatte vi prata och prata och prata bl.a. om gamla tider och folk vi känner/känt. Syster bjöd oss en god grillmiddag med hjälp av sin händiga man.

Under söndagen vistades vi en del vid Ulva kvarn där vi gjorde fynd på loppisen, vi gick runt och kollade hantverken samt bjöds på kaffe och kaka av en broder.
Vi avslutade dagen med ett härligt karbad (det låg flera karlar där).

Måndagen var en avresedag för oss. Min käre make åkte iväg för ett jobb men återkom senare och hämtade mig och husvagnen för transport ut till Roslagen igen. Där vi tillbringade en ärlig kväll på altanen.
Tisdag = arbetsdag.
En tung stålbrynja på en farlig viking
Klara, färdiga gåååå
Det gäller att hålla tungan i rätt mun
Dags för en medling....
Lilla Roslagsteatern på plats

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0