714, 715 Nu åker jag på kurs

Så var det dags för sykurs igen. I morgon bitti åker min kära syster och jag ner till Källby, där vi kommer att sitta inomhus och sy, sy, sy till söndag kväll. Jag har nästan packat klart symskin, saxar, nålar, lite kläder och en flaska vin (vi brukar har en halv flaska med oss hem igen). Jag blir hämtad av min kära syster och sedan hämtar vi en annan kurskamrat på centralstastionen, hon ska samåka med oss fram och tillbaka. Vi kommer att stanna i Örebro för lunch och ev. tyginköp. Där finns en tygaffär som vi brukar besöka med ett stort sortiment, det blir nog någon tygbit med därifrån. 

Jag har varit på kören ikväll, vi håller på att öva till konserten för fullt, en del låtar sitter som en smäck men några måste vi öva mer på. Det är rena hälsokuren att sjunga i kören med en suverän körledare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0