712, 713 Japaner, japaner

Jag jobbar fortfarande med grannens kapade modem, ska försöka ta mig i kragen och installera mitt eget nån gång...  Den gamla datorn ligger fortfarande i koma med oviss utgång.

Ny dator nya problem.
Alla inställningar som ska anpassas till mig
Program som ska installeras
Program som är för gamla för det nya operativsystemet
För att inte tala om att lära sig hitta i det nya operativsystemet
Sist men inte minst - när jag stöter på patrull - frågar jag mig - är det fel på mig eller datorn.
Men absolut toppen med en snabb maskin och stor skärm!

Idag gick min käre make och jag en promenad ner på stan för att kolla det nya stationshuset. På vägen dit stannade vi på Vaksalatorg som invaderats av mangafolk och är skandinaviens största event för östasiatisk populärkultur. Hela torget var inhägnat men alla hade tillträde. Det var härligt att se alla dessa ungdomar i sina typiska "manga"-kläder. Vi bevittnade även en modevisning med Lolitakläder. Lolitorna klär inte ut sig utan det är deras livsstil att klä sig lolitigt.



Sedan gick vi vidare till den nya centralstationen. Den var ju maffigt fin med butiker och matställen. Vi fick godis av UL och en snitt med champis av SJ. Apoteket erbjöd oss 30% rabatt på en vara och Uppsala bjöd på sol. Vi tog bussen hem. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0