Lördag eftermiddag

Det är helt underbart - jag är nog helt bra i min tennisarm,  sån behandling är toppen.
Har just fått ett glas vin av min käre make efter en dag i nybygget. Jag har lagt matta och maken har spikat upp både tak- och golvlister, vi har flyttat in sängarna i rummet som blev såååå bra, alla kommer att vilja sova över hos oss. Det ska koplas lite el i morgon och spikas på panel nästa helg, resten spar vi till våren - nu vill vi göra annat.
Jag ska fixa lite middag nu och det blir lax på grönsaksbädd med pressad potatis. Jag ska även baka ett gott bröd. Prova själv..

Mörkt, grovt och gott matbröd

200°  i 45 min

1 lit yoghurt eller fil
2 dl linfrö
1 dl sirap valfri sort
1 msk flytande honung

Rör ihop och blanda dessa ingredienser och låt stå 1 tim

Tillsätt:

3 tsk bikarbonat
1 tsk salt
2-3 dl solrosfrö
3 dl vetekli
10-12 dl vetemjöl
(russin och fikon)

Olja in 2 st bakformar (avlånga om så önskas)
Fördela smeten och grädda i nedre delen av ugnen.
Täck med bakplåtspapper om inte hård gräddyta.
Måttuppgifterna kan efter tycke och smak förändras.


Kommentarer
Postat av: Bosse Calson

Bra jobbat gumman!

2009-09-12 @ 17:07:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0