Fritidsforskare

Äntligen har jag bestämt mig för att gå ner i tjänstgöring till 75% vilket innebär att jag är ledig en dag i veckan och slutar en halvtimme tidigare de övriga dagarna och det är den tiden jag kommer att ägna min fritidsforskning.
Det började bra, den 1 sept jobbade jag en timme mer men sedan har det "flytit på, härligt att gå hem tidigare från jobbet.
Idag är min första hellediga dag och den började "pissbra" med stopp i avloppet och piss på golvet i badrumet och en hemsk lukt. Min käre make tog tag i problemet och fixade det, jag skurade golv och faktiskt resten i badrummet också - nu är det lagat, rent och fint och till och med en doft av "hallon" där. På eftermiddagen har jag spacklat väggar och tak i utbyggnaden av gästugan som kommer att bli jättebra. Vi har just ätit en god hemlagad pizza och druckit vin på vår altan i solen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0