Söndag eftermiddag

Idag har vi tagit in trädgårdsmöblerna, täckt båten och plockat ur husvagnen. Det är soligt och fint ibland och så kommer det en skur ibland (aprilväder).      
                                        
Jag ska snart börja med maten och idag blir det thaikycklinggryta med pasta.

Bilden nedan är den som jag slutligen efter vånda lade in på fotosidan.se för kritik. Jag har redan fått två utlåtanden som lyder i stora drag en bra och annorlunda bild men något ljus.

Imorgon är jag ledig och därför stannar vi på landet ännu en natt och åker hem imorgon lunch. Vi har det så skönt här nu med vår nya luftvärmepump som ser till att vi har en jämntempertur.



Thaikycklinggryta
Skär kycklingfiléer i lillfingerstora bitar som bryns och sedan efterkokas i kokosmjölk och thaikrydda, när kycklingen är klar så wooka grönsaker och häv i grytan tillsammans med annanasbitar och cashewnötter. Servera med pasta eller ris.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0